LAIT skal være et proaktivt digitalt full-service bureau i 2020

  • #thelaitway
Nr. 16

LAIT 2020 er ambitionen om, at være digitale frontløbere som skal kunne levere fra analyse og design, til udvikling, overlevering og videre optimering.

Der er sket meget hos LAIT siden starten af 2019. Virksomheden er både vokset i størrelse og fået nye ambitioner. Hvor sidste års mål især bød på etableringen af LAIT Academy, er målet for 2020 nu, at kunne tilbyde en mere strategisk tilgang til kundens digitale behov og brand. 

Anders Lund - LAIT

LAIT 2020 skal tilbyde kunden én samlet digital ydelse

Visionen om at være et proaktivt strategisk digitalt bureau, handler om at kunne tilbyde kunden én samlet digital ydelse under samme tag. Det er en branche som er i kontinuerlig udvikling, og det er derfor nødvendigt at være fremme i skoene for at kunne være konkurrencedygtige. Samtidig vokser behovene også hos samarbejdspartnere og kunder. 

“De seneste 3 år har LAIT udviklet sig vanvittigt meget som digitalt bureau. Tidligere har vores fokus kun været på kodning og data, hvor vi nu gerne vil øge hele brugerrejsen og være med fra start af i processen. Det kommer på baggrund af, at vi i større grad ser, at vores kunder efterspørger et samarbejde der kan levere over en bredere digital palette. Det er også derhen vi gerne skulle ende” siger Anders Lund. 

Målet for LAIT 2020 handler om, at tilbyde fuld digital service, gennem alle faser i processen. Det vil sige helt fra de indledende faser, fra analyse/strategi, til design og stil, som handler om at skabe intuitive og velfungerende løsninger for kunden.  Til prototype, udvikling, og videre optimering samt markedsføring.  

Processen skal i sidste ende føre til vedvarende og langvarige kundeforhold, da LAIT sætter kraftigt ind på optimering og videreudvikling af kundens lancerede digitale løsning. Det handler om, at blive ved med at følges ad med kunden, og kunne afdække hvordan løsningen så efterfølgende performer, og om den i sidste ende skaber værdi. Konkret skal LAIT i tæt relation med kunden, kunne afdække, vejlede og konkretisere hvad det reelle digitale behov er, med deres målgruppe i mente.

Idéen om LAIT 2020 har været længe undervejs, hvor selve forberedelsen til den strategiske planlægning efterhånden har 5-6 år bag sig. At gå fra at levere rent tekniske løsninger, til nu også at kunne tilbyde rådgivning og analyse, kræver en vis volumen og størrelse. For at kunne føre så ambitiøs en vision ud, kræver det specialiseret og kompetent arbejdskraft. Der er bl.a kommet mere fokus på projektledelse, salg, og strategiske kompetencer. Fremtiden byder på flere specialister inden for fagspecifikke områder såsom digital markedsføring og tekstforfatning, således at LAIT skal fungere som et one-stop digital bureau, der kan leverer indenfor alle felter af projektet. 

LAIT Academy har givet mere kompetente medarbejdere 

LAIT 2019 bar i høj grad præg af målsætningen om, at gøre LAIT Academy til en fast del af LAIT’s DNA. LAIT Academy er et internt uddannelsesprogram, hvor der 4 timer ugentligt afsættes til at videreuddanne og dygtiggøre medarbejderen. Det handler om at udvikle medarbejderne, så de føler sig rustet til at udføre opgaverne bedst muligt. Det der virkelig skaber værdi for kunden er, når vi kan differentiere mellem videreudvikling af faglighed, og effektiv kvalitetstid. 

Så når kunden kommer til LAIT, ved de dermed at medarbejderne er veluddannede, og at de timer de lægger ind bliver brugt optimalt. Som konklusion på LAIT Academy 2019, er målsætningen gået hen og blevet til en stor succes- både internt og udadtil. Det har bl.a gjort det nemmere og hurtigere at rekruttere nye, og muligt at ansætte folk med mindre erfaring, der til gengæld har et stort drive og passion for at blive ved med at udvikle sig fagligt. 

Planen fremover er at blive ved med at investere, både tid og penge i LAIT Academy. Der er sat konkrete mål på de enkelte medarbejdere og deres specifikke arbejdsområde, så LAIT altid bliver bedre og bedre.